20 czerwca 2013

Czwartkowe cytaty #1


Nie wiem, czy pomysł wypali, ale chciałabym co tydzień pisać posta o takim właśnie tytule. W każdy czwartek pojawiłby się post z moimi ulubionym cytatami. Z tymi najmądrzejszymi, najpiękniejszymi i najlepszymi. Co o tym sądzicie? Piszcie, czy podoba Wam się taki pomysł i czy chcielibyście to czytać. Jeśli tak, to zapraszam do dyskusji i komentowania.
A na dzisiaj mam takie:

„Każdy człowiek jest jak Księżyc. Ma swoją drugą stronę, której nie pokazuje nikomu.”
Mark Twain

„Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.”
Mark Twain

„Pokój bez książek to jak ciało bez duszy.”
Gilbert Keith Chesterton

„Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?”
Albert Einstein

„Człowiek to rzeczownik, a rzeczownikiem rządzą przypadki.”
Krystyna Siesicka "Zapałka na zakręcie"

„Nie ma rzeczy niemożliwych. Są tylko mało prawdopodobne.”
Cornelia Funke "Atramentowe serce"

„Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”
Jan Twardowski "Który stwarzasz jagody"

„Jeśli ktoś spełnia wszystkie nasze marzenia, kolejne stają się tylko kaprysami. Najpiękniejsze są marzenia niezrealizowane, bo to one nadają życiu sens.”
Rafał Kosik "Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów"

„Sami tworzymy to, kim jesteśmy.”
Jostein Gaarder "Świat Zofii"

„Do ludzi trzeba wyciągnąć rękę. Trzeba. Możemy się nie doczekać odzewu. Ale jeśli nie wyciągniemy ręki, to odzewu na pewno nie doczekamy się z całą pewnością”
Małgorzata Musierowicz "Opium w rosole"


Przepadam po prostu za cytatami Marka Twaina. Nie może też oczywiście zabraknąć tekstów z "Jeżycjady". Uwielbiam także  ten jeden cytat Jana Twardowskiego. Piękny... Zastanawiająca też jest wypowiedź Einsteina, no nie?

Na początek to tyle, chociaż mam ich dużo, dużo więcej. Mam nadzieję, że nie znacie wszystkich tych cytatów. Co o nich sądzicie? Liczę na ciekawe komentarze : ) A może Wy znacie jakieś warte uwagi cytaty?

9 komentarzy:

  1. Mi cykl przypadł go gustu, cytaty często są tak uniwersalne i często dają wiele do myślenia ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ;)
      Cieszę się, że pomysł Ci się podoba.

      Usuń
  2. Zawsze to jakies urozmaicenie na blogu :) Pomysl oczywiscie swietny :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście kocham cytaty, a co poniektóre jak już wbiją się do mojej głowy to już jej nigdy nie opuszczą. Pomysł z tego typu postami na twoim blogu jak najbardziej mi odpowiada. :) Pierwszy i trzeci napisany przez ciebie cytat absolutnie uwielbiam, a reszta kiedyś tam obiła mi się o uszy. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widzę nie tylko ja lubię cytaty. czytając, mam przy sobie kartę na której zawsze coś zapisze ;) Cykl jak dla mnie bardzo dobry, mam nadzieję ze będziesz go kontynuować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na cykl :) Ja zawsze mam wokół siebie pełno kartek z cytatami i chyba nie jestem osamotniona w swoim uwielbieniu do nich. A cytaty Marka Twaina są fantastyczne :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgorzata Musierowicz i Twain mają najlepsze jak dla mnie. Temat fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł :) Uwielbiam Twaina! Chociaż tylko dwie książki czytałam i to w dość wczesnym dzieciństwie :) A cytat Einsteina jest świetny :) Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz kilka słów, drogi czytelniku. Każdy komentarz wywołuje mój uśmiech, więc pisz bez obaw! ^^ Chętnie wejdę też na Wasze blogi, więc śmiało zostawiajcie linki (oczywiście byłoby świetnie, gdyby link ten znajdował się dopiero pod sensownym komentarzem. I nie zapraszajcie mnie ciągle do nowych recenzji na swoim blogu!).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...