14 stycznia 2014

Czwartkowe cytaty #13

No to kolejna dawka cytatów ^^ Mam nadzieję, że Wam się spodobają. Starłam się wybierać tylko najlepsze, ale nie wiem, czy mi się to zadanie udało. Przyznaję się bez bicia, że nie wszystkie książki, z których pochodzą cytaty, czytałam osobiście. Czasem te złote myśli gdzieś po prostu same się znajdują.

„Każdy ma dane przez Boga prawo do własnej głupoty”
Markus Zusak - Złodziejka książek

„Spędzasz całe swoje życie w labiryncie, zastanawiając się, jak któregoś dnia z niego uciekniesz i jakie niesamowite to będzie uczucie, wmawiając sobie, że przyszłość pomaga ci przetrwać, ale nigdy tego nie robisz. Wykorzystujesz przyszłość, aby uciec od teraźniejszości.”
John Green - Szukając Alaski

„Ludzie wierzą, że będą szczęśliwi, jeśli przeprowadzą się w jakieś inne miejsce, lecz przekonują się, że to tak nie działa. Gdziekolwiek się udasz, zabierasz tam siebie.”
Neil Geiman - Księga cmentarna

„Ani połowy spośród was nie znam nawet do połowy tak dobrze, jak bym pragnął; a mniej niż połowę z was lubię o połowę mniej, niż zasługujecie.”
John R. R. Tolkien

,,Miłość to jedna dusza w dwóch ciałach'' 
Arystoteles - O duszy


Mnie najbardziej zauroczył cytat greckiego filozofa - Arystotelesa. Ale myślę, że pierwszy jest też ciekawy. 

10 komentarzy:

  1. O. Cudowny cytat Geimana! Zgadzam się z nimi całkowicie :)
    Zapraszam do siebie:
    www.nieidentyczne-polki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytat z Księgi Cmentarnej powala. Prawda swojego położenia chyba boli najbardziej. Wspaniałe cytaty, na pewno będę zaglądać tu częściej :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat N.Geimana najbardziej do mnie trafia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tolkiena znam, w zeszłym roku czytałam Władcy tom pierwszy i wielce mnie zauroczył :) Greena mam w planach, Złodziejkę książek tez, ale jednak w dalszych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepszy jest chyba Geimana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie, jak zawsze, wszystkie cytaty są świetne.
    A tak apropo cytatów i poprzedniej notki to podobał mi się pierwszy cytat z tej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się cytat Geimana - taki filozoficzny, a ja takie wielbię.
    Po za tym Tolkienowski cytat - ahh ten Bilbo, nie da się go nie lubić. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ogromną ochotę na "Księgę cmentarną", ale nigdzie nie mogę jej dostać. Nie poddam się tak łatwo ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne cytaty, ciężko wybrać najlepszy. Chociaż chyba ten Neila Geimana najbardziej mnie zauroczył *.*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz kilka słów, drogi czytelniku. Każdy komentarz wywołuje mój uśmiech, więc pisz bez obaw! ^^ Chętnie wejdę też na Wasze blogi, więc śmiało zostawiajcie linki (oczywiście byłoby świetnie, gdyby link ten znajdował się dopiero pod sensownym komentarzem. I nie zapraszajcie mnie ciągle do nowych recenzji na swoim blogu!).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...